17 Kasım 2016 Perşembe

Chia Dox İle Detoks


     Merhabalar değerli okuyucularım,
Sizlere uzun süredir yazmamış olabilirim ama herkesin dikkatini çekeceğini düşündüğüm bomba gibi bir yazı ile geldim ;)
     İnstagramdan da takip edenler bilirler, uzun süredir diyet yapıyorum. Yaklaşık 30 kilo verdim. Tabi bu 30 kiloyu vermem hiç kolay olmadı. Özellikle 25 kilo verdikten sonra artık o kadar yavaşlamıştı ki metabolizmam. İşte o sırada devreye Chiadox girdi. İnstagramdan takip ettiğim aynı zamanda diş hekimi olan blogger arkadaşımın paylaşımları dikkatimi çekmeye başladı. Sevgili Ayhan Ercan'ın uzun süren AR-GE çalışmaları sonunda hazırlayıp piyasaya sunduğu bu Chiadox ile ilgili yazılacak çok şey var doğrusu.


Chia Dox Vanilyalı Detoks

     Dediğim gibi arkadaşımın paylaşımları dikkatimi çekince bende ürünü araştırmaya başladım. Ürünü sevgili Ayhan Ercan'ın piyasaya sunduğunu öğrenmek, ürünü benim için daha ayrıcalıklı kıldı. Çünkü benimde bitkilere olan aşırı merakımdan dolayı kendisini yakinen takip ediyor ve ziyadesiyle güveniyordum. 
Aynı zamanda TABDER (Tüm Aktar Baharatçı Tıbbi ve Aromatik Bitki Yetiştiricileri Derneği) Başkanı olan Ayhan Ercan için kısaca doğa,bitki dostu ve uzmanı diyebiliriz. Yalnız şunu da antiparantez belirtmek istiyorum ki,ürünün kullanımıyla ilgili çok fazla bilgiye yer verilmemiş Ayhan beyin sitesinde. Bununla ilgili en güvenilir kaynak Ayhan Beyin ilgili siteleri olacağını düşündüğüm için,kullanımıyla ilgili ayrıntılı bir yazıya da yer verilmesini tercih ederdim şahsım adına. 


Chia Dox İçerik

     Chia Dox içerisinde 43 çeşit meyve,sebze,arı ürünleri,kuru yemiş,tıbbi ve aromatik bitki bulundurmaktadır. Ayrıntılar fotoğrafta da yer alıyor zaten. Ben ürünü ➨ https://www.supergida.com/ sayfasından sipariş ettim. Hemen ertesi günde elimde oldu ürün.


Chia Dox 

          NASIL YAPILIR?
İçerisinde ölçeği ile birlikte gelen Chia Dox, tercihen şekersiz elma suyuna 2 ölçek koyulup yarım saat bekletilerek hazırlanıyor. Yarım saat bekletilmesinin sebebi ise içerisindeki chia tohumlarının şişmesi. Hatta midede de şişmeye devam eden tohumlar bu sayede tokluk hissi sağlıyor. 20 gün süren bu detoksun ilk evresi 5 gün süren ve saf detoks olarak adlandırılan en zor kısmından sonra tek öğüne düşürüp sadece akşamları Chia Dox ile beslenmeye devam edilen bir süreç. 5 günlük saf detoks evresi zor diyorum çünkü, 5 gün boyunca sabah,öğlen ve akşam sadece Chia Dox ile hazırlanan sıvı karışımdan besleniyor, ara öğünlerde ise 7-8 adet fındık yada goji berry tüketebiliyorsunuz. Bu tamamen size kalmış. Ben ara öğün tercihimi fındıktan yana kullandım. Detoks sürecinde en az 2-2,5 litre su içmeniz tokluk hissini artıracağından işinizi kolaylaştıracaktır. Ben kilo verme sürecinden alışkanlık ettiğimden mütevellit 3 litreden aşağı içmiyorum pek ☺ Ayrıca şekersiz olmak şartıyla çay,bitki çayları ve kahve tüketebilirsiniz. Ben türk kahvesini zaten şekersiz sevdiğim için enerji desteği anlamında epey katkısı oldu bana.

Elma Suyu İle Hazırlanan Chia Dox

     Elma suyu ile hazırlanan Chia Dox bu görünümde oluyor. Bu yarım saat bekleyecek olan görünümüdür yalnız. Bekleme süresinin sonunda yüzeyde görünen tanecikler çözünüp şiştiği için dibe çöküyor. En çok sorulan sorulardan biri de tabi ki tadıyla alakalı. Herkesin damak tadı elbette farklıdır ama inanın tüketilmeyecek lezzet de kesinlikle değil. Bana göre bisküvi gibi kokuyor hatta ☺ Fakat hemen yeri gelmişken şunu da belirteyim ki, farklı çeşitleri olan Chia Dox'un ben Vanilyalı olanını tercih ettim. Vanilyalı,Sebzeli,Portakallı,Kakaolu ve Vegan olmak üzere 5 çeşitten oluşan Chia Dox'un farklı farklı amaçları var. Diğerlerinin lezzetleri nasıldır bilemeyeceğim tabi ama yine tüketilmeyecek kadar kötü olmadığına eminim ;) Sadece Kakaolu hiç bir şeyi tüketemeyen ben bir tek onun tadına bile bakamam herhalde :)

Chia Dox'a Başlamadan Önce

     Chia Dox'a başlamadan önceki kilom tam olarak budur. Yaklaşık 8 ay süren kilo verme serüvenimde bu kilolara düşene kadar çok zorlanmadım dersem yalan olmaz. Kilo verme sürecimle ilgili ayrı ve daha ayrıntılı bir yazı yazacağım için şu an çok ayrıntıya girmiyorum. Fakat  73 kiloya düştükten sonra spor ve diyetimi aksatmadan yapıyor olmama rağmen tartıda aynı rakamları görmek moral olarak sarsıyordu beni. Artık gıdım gıdım veriyordum. Bende hem diyet sonrası vücudumu arındırmak,kolon temizliği yapmak ve yağ yakımını hızlandırmak için bu yola başvurmakla ne kadar doğru bir karar verdiğimi diğer tartıda ki sonucu görünce anladım.

Chia Dox Sonrası 

     Aslında Chia Dox ile detoksumu sonlandırdığım zaman tam olarak 67 kiloydum. bu 4.gün akşamında ki kilomdur. Aferin bana ki yüklerken yanlışlıkla sildim fotoyu :( Neyse yine çekip paylaşırım nasılsa ;) Bu rakamlara düşmek beni nasıl motive etti,nasıl keyiflendirdi anlatamam. Aşırı derecede tok tutuyor gibi bir iddiada bulunamayacağım. Evet cidden açlık krizlerine yakalandığım oldu. Hatta 2.gün baya zor geçti. Öyle ki,bir ara bırakmayı bile düşündüm. Yani böyle el ayak titretecek derecede değildi evet ama atıştıracak şeyler de istiyor insanın canı. 2. günden sonra mide alıştığı için o kadar zorluk çekmedim. Tartı da eksildiğimi görmek de daha da şevke getirdi beni. Bol su ve ara öğünlerde ki sayıları accık da olsa ;) arttırarak kaçamak yapıp enerji desteğimi fulledim :) 5 günlük saf detoks sürecimin ardından, tek öğüne düşürerek Chia Dox'a devam tabi ki. Tatlı,çikolata ve diğer ıvır zıvırların yine yasak olduğunu belirtmeden geçmeyim ;) Sabah ve öğlen de çok abartıya kaçmayacak şekilde beslenme düzeninizi kontrol altına alırsanız kilo vermeye hala devam ettiğinizi göreceksiniz zaten.
     Kilo vermeye hala devam eden ben böyle giderse Ayhan beyin sitesinden daha çok sipariş vereceğim. Şişş çaktırmayın ama hedef 57 kızlar ;) Aradan 3 ay geçmeden Saf Detoks'u yineleyemiyormuşum ama tek öğün şeklinde beslenerek kendime katkı sağlamaya devam ☺
    Buradan da Ayhan Beye teşekkür ederek yazımı sonlandırmak istiyorum. Bakımla ve sağlıkla kalalım o zaman hep birlikte. ❤❤



12 yorum:

  1. İhtiyacım olmasada, ihtiyaç duyan kişiler için çok doğal ve işe yaradığı seninle kanıtlamış bu ürünü kullanmaları yerinde olabilir. Bu süreçte 3 kilo gayet güzel daim olsun dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)Darısı tüm vermek isteyenlerin başına. Sevgiler.

      Sil
  2. ilk 5 günu atlatmak çok zor olur benim için ama çia tohumunun faydalarını biliyorum paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. ben de kilo vermeye çalışıyorum gerçekten etkili mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçlar ortada aslında ;)yapabilrim diyorsanız gerçektenh etkili. Sevgiler

      Sil
  4. Ben de 2.5+7.5 toplam 10 kg verdim. İlk bölümü koşuşturma esnasında ikinci bölümü dukan diyeti ile.
    Şimdi diyetin güç evresindeyim bu kiloyu sabit tutabilmek, hatta 2 kg daha verebilmek için mücadele ediyorum.
    Acaba bu çayı alsam saf detox değil de beslenme rutinime eklesem faydası olur mu? (Kilo 62 Boy 1.69)
    Bu arada verdiğiniz kilolar ve yöntemleriniz ile ilgili mutlaka paylaşım yapmalısınız. Buna ihtiyacı olan çok insan var.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sadece akşamları bu ürün ile beslenmeniz sizin için yeterli olacaktır. Gerçi sizin ihtiyacınız yok.Gayet fit bir kadınsınız. Söylemezsem olmazdı ;) En kısa sürede de verdiğim kilolarla ilgili tüm ayrıntıya blog sayfamda yer vereceğim. Çok teşekkür ederim. Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba sıvı gıda derken öğle yemeğinde çorba içilebilir mi

    YanıtlaSil