11 Nisan 2015 Cumartesi

MAKYAJA YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN ALTIN KURALLAR (1)

             Yine yeni yeniden Selam Millet ;

   Makyaja yeni başlayanlar için faydalı olacağını düşündüğüm bir kaç önerim olacak. Fakat ben bu yazıyı iki başlık altında toplamaya karar verdim. Bu yazımda henüz yeni yeni makyaj yapmaya başlayan biraz daha genç arkadaşlarıma önerilerim olacak. Yani kendimden de pay biçecek olursam insanın aşağı yukarı liseye giderken makyaja ilgisi artıyor. Dolayısıyla 15-16 yaşı daha çok baz alan makyajı nasıl uygulayacağını dahi bilmeyen arkadaşlar için birkaç pratik,basit önerim olacak. Bir başka yazımda ise makyajı az çok bilen fakat detaylı teknikleri ve malzemeleri öğrenmek isteyen bayanlar için daha kapsamlı bir anlatıma yer vereceğim.


   Gelelim detaylara...
Dikkat ettim de makyaja yeni başlayanlar hakkında yazılan birçok yazıda bronzerlar,kaş jelleri,kaş farları,aydınlatıcılar havalarda uçuşuyor. Açıkçası bunlar bana gereksiz geldi. Eğer konumuz gerçekten  makyaja yeni başlayanlar ise bu kadar detay gereksiz. Ki zaten bu kadar fazla malzeme ile kafalarının daha çok karışacağına eminim.


   Maksimum bir kaç malzeme ile hafif ve hoş bir makyaj ortaya çıkarmak mümkün. Bir genç kıza cildine bir şey sürme demek gerçekten gereksiz. Çünkü zaten dinlemeyeceklerdir :) Özellikle cildi problemli olan genç kızlar cildinin o kötü görüntüsünden rahatsız olup kapatınca kendini rahat hissedecektir. Burada önemli olan "makyaj yapmayın" demekten de ziyade ciltlerine nasıl bakacaklarını onlara öğretmemiz olacaktır. Cildi tamamen kapatan nefes almasını önleyen ürünler tercih etmektense cildin nefes almasını önlemeyen,renk eşitsizliklerini düzenleyen BB krem,CC krem veya renkli nemlendiriciler tercih etmek çok daha amaca uygun olacaktır. 





   



   Bu tarz ürünler makyaja yeni başlayanlar kadar cildini çok kapatmak istemeyen,varla yok arası ürünleri sevenler içinde oldukça iyi bir alternatif. 





   Ya da bütünüyle cildine her hangi bir ürün sürmek istemeyenler de sadece bir kapatıcı (concealer) ile cildinde rahatsız oldukları yerlere rötüş yaparak güzel bir görünüme kavuşabilirler. Resimleri temsili olarak değerlendirin lütfen. Muhakkak herkesin bütçesine göre ekonomik ama kaliteli ürünler var piyasada. Bunları da tercih ederek Güzel bir görünüm elde etmek tabi ki mümkün. 

   Diğer bir temel makyaj malzemesi ise kesinlikle Maskara. Maskara ile gözlerinize daha canlı ve anlamlı ifade katmış olursunuz. Makyaja yeni başlayanlar için bence eye liner  yada far kullanmak gereksiz olur. Çünkü nasıl uygulanacağı bilinmediği için göz üzerinde keskin geçişler tabaka halinde far kalıntıları sizleri doğal olmaktan uzaklaştıracağı gibi,yaşlı bir ifade de katacaktır. 


İNTERNETTEN  ALINTIDIR.


      Bence bir de rujunuz olsa yeterde artar bile. Daha ne olsun. Hafif pembe,şeftali veya dudak renginde bir kırmızı ruj makyajınızı tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Hatta renkli dudak koruyucuları bile tercih edebilirsiniz. Üstelik rujlarınızı hafifçe yanaklara dokundurarak allık olarak bile kullanabilirsiniz. Makyaja yeni başlayanların en büyük hatası çok koyu rujları tercih ediyor olmaları. Günümüzde bu örnekleri çok görüyoruz maalesef. Ortalık 17 yaşında olup 30 yaşında gösteren küçük teyzelerle dolu :) 

   Benim yeni yeni makyaj yapmaya başlayanlar için önerebileceğim temel kozmetik ürünler bu kadar. İnanın az ama öz. Zaten makyaj yapmayı öğrendikçe ve yaşınız ilerledikçe kozmetik malzemeleriniz de çoğalmaya başlayacak emin olun. Çünkü,yaş ilerledikçe kapatmak ve düzeltmek isteyeceğiniz daha çok kusurlarınız oluşmaya başlayacak. Kaçınılmaz gerçek bu. SEVGİLER...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder